Είστε εδώ: ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ > ΝΕΑ > 查看详情

Έκθεση Κινεζικών Κόμικς και Κινούμενων Σχεδίων στην Αθήνα

  • πηγή:China Greece Times
  • ημερομηνία έκδοσης:2019-10-25 18:23:27
  • Προβολές:
  • 8590

Κινεζικά κόμικς και Κινούμενα Σχέδια ταξιδεύουν στην Ελλάδα και θα φιλοξενηθούν από τις 25 Οκτωβρίου έως τις 5 Νοεμβρίου 2019 στον Ελληνικό Κόσμο (Πολυκράτους 21, Άγιος Ιωάννης Ρέντης) στο πλαίσιο της έκθεσης με τίτλο: «Φιλοτεχνημένα και ζωγραφισμένα με Σινική Μελάνη –Κινεζικά κόμικς και Κινούμενα Σχέδια ταξιδεύουν στην Ελλάδα». 
Η έκθεση αποτελείται από δύο τμήματα: τα Κόμικς και τα Κινούμενα Σχέδια.
Το τμήμα των Κόμικς και το τμήμα των Κινούμενων Σχεδίων χωρίζεται σε κλασικά και σύγχρονα έργα. Στο κλασικό τμήμα της έκθεσης συναντώνται πολυάριθμοι καλλιτέχνες με μερικούς απ’ αυτούς να είναι: 
Ο Feng Zikai (1898-1975), από την περιοχή Tongxiang της επαρχίας Zhejiang. Ο πατέρας του ήταν ένας επιτυχημένος υποψήφιος των αυτοκρατορικών εξετάσεων στα τέλη της Δυναστείας Qing, με αποτέλεσμα να επηρεαστεί κι ο Feng Zikai από τις οικογενειακές του σπουδές. Κατά τη διάρκεια των παιδικών του χρόνων, ήταν γνωστός ως «ο μικρός ζωγράφος». Το 1914 εισήχθη στο Νο. 1 Normal School της Hangzhou, όπου αφιέρωσε τη ζωή του στη μελέτη της ζωγραφικής και της μουσικής, βαθιά επηρεασμένος από τους Xia Mingzun και Li Shutong. Μετά την αποφοίτησή του, ταξίδεψε στη Σαγκάη και ίδρυσε το Normal College της Σαγκάης. Υποστήριζε ότι θα έπρεπε να «επικοινωνήσει τη σχέση μεταξύ της λογοτεχνίας και της ζωγραφικής υπερασπιζόμενος την “τέχνη για τη ζωή”». Οι πίνακές του είναι απλοί στο σχήμα, απλοί στην τεχνοτροπία, βαρυσήμαντοι στις σκηνές και βαθυστόχαστοι στην καλλιτεχνική σύλληψη. Ικανός στην καλλιγραφία, κληρονόμησε την τεχνοτροπία του Ouyang Xun.
 
Ο Zhang Leping (10 Νοεμβρίου 1910 – 27 Σεπτεμβρίου 1992), καταγόμενος από την περιοχή Haiyan, της πόλης Jiaxing στην επαρχία Zhejiang, αποτελεί έναν σύγχρονο Κινέζο σκιτσογράφο και τον δημιουργό του σκίτσου με τίτλο: «τρεις τρίχες (Sanmao)». Ασχολήθηκε καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωής του με τη δημιουργία σκίτσων και πέρασε πάνω από 60 χρόνια ως ζωγράφος. Μετά το 1949 εργάστηκε ως επαγγελματίας ζωγράφος στο Τμήμα της Ένωσης Κινέζων Καλλιτεχνών της Σαγκάης, στην Jiefang Daily και στον Εκδοτικό Οίκο για Παιδιά της Σαγκάης. Το 1980 έγινε σύμβουλος της Ένωσης Κινέζων Καλλιτεχνών και αρχισυντάκτης του “Comic World”. Τα σκίτσα του είναι πολύ καλά στην πολιτική σάτιρα. Μετά το 1949 ζωγράφισε μια σειρά πινάκων για την εμπειρία του «Sanmao» στην νέα εποχή και δημοσίευσε πάνω από 10 σκίτσα γι’ αυτήν την εικόνα.
 
O Zhao Hongben (1915-2000), γεννήθηκε στη Σαγκάη και κατά τη διάρκεια των παιδικών του χρόνων αντέγραψε το ζωγραφικό έργο «Κήπος με Σπόρους Μουστάρδας» για να μάθει να ζωγραφίζει. Τον Μάιο του 1949 έγινε πρόεδρος του Εκδοτικού Οίκου Χinsheng της Σαγκάης, οργάνωσε τη δημιουργία και τη δημοσίευση νέων σκίτσων και συμμετείχε στην ίδρυση της ένωσης σκιτσογράφων της Σαγκάης, στην οποία και εκλέχθηκε ως πρόεδρος. Το 1950 μεταφέρθηκε στο Δημοσιογραφικό Τμήμα του Βιβλιοπωλείου Χinhua στο υποκατάστημα της Ανατολικής Κίνας ως υποδιευθυντής της ομάδας σκιτσογραφίας, ενώ το 1951 ορίστηκε ως υποδιευθυντής του τμήματος σκιτσογραφίας στον Λαϊκό Εκδοτικό Οίκο της Ανατολικής Κίνας. Το 1952 έγινε υποδιευθυντής του δημοσιογραφικού τμήματος του Εκδοτικού Οίκου Νέας Τέχνης και από το 1956 διετέλεσε ως διευθυντής του γραφείου περιοδικών κόμικς του Λαϊκού Εκδοτικού Οίκου Καλών Τεχνών της Σαγκάης.
Το 1962 συνεργάστηκε με τον Qian Xiaodai στη δημιουργία του περιοδικού κόμικς με τίτλο: «ο Πίθηκος Καθυποτάσσει τον Λευκό Σκελετωμένο Δαίμονα», που έφτασε σε ένα υψηλό καλλιτεχνικό επίπεδο. Του απονεμήθηκε το πρώτο βραβείο στον πρώτο εθνικό διαγωνισμό του 1963 για τα περιοδικά κόμικς και αργότερα δημοσιεύτηκε και στα αγγλικά, τα γιαπωνέζικα, τα γερμανικά, τα γαλλικά και άλλες γλώσσες. Το 1980 κέρδισε το τρίτο βραβείο στον διαγωνισμό με θέμα την παιδική ζωγραφική και την εικονογράφηση, που διοργανώθηκε από το Ασιατικό Πολιτιστικό Κέντρο της UNESCO.
 
Ο Hua Junwu (1915 – 2010), Διάσημος Κινέζος καλλιτέχνης ακτιβιστής και σκιτσογράφος, γνωστός και ως Huachao, γεννήθηκε στην Hangzhou, της επαρχίας Zhejiang στις 24 Απριλίου 1915, με προγονική του πατρίδα την περιοχή Dangkou, Wuxi, της Επαρχίας Jiangsu. Στα πρώτα του χρόνια, φοίτησε στο Πρώτο Γυμνάσιο στην Hangzhou Zhejiang και στο Datong University High School της Σαγκάης. Στη συνέχεια, ξεκίνησε να δημοσιεύει καρτούν, τα οποία, στην αρχή, έγιναν γνωστά για την κριτική τους στα σύγχρονα πολιτικά θέματα, καθώς σατίριζαν κυρίως τα άσχημα και οπισθοδρομικά φαινόμενα της κοινωνίας. Τα κόμικς του ήταν ιδιαίτερα ευρηματικά στη σύλληψη και με έντονη αίσθηση του χιούμορ. Τον Ιανουάριο του 1946, ο Hua Junwu, εργάστηκε ως δημοσιογράφος στην Northeast Daily και αργότερα ειδικεύτηκε στη δημιουργία καρτούν με σύγχρονα θέματα στο Υπουργείο Λογοτεχνίας και Τεχνών. Τον Δεκέμβριο του 1949 μεταφέρθηκε στο Πεκίνο και εκλέχθηκε πρόεδρος του τμήματος καλών τεχνών και επικεφαλής του Υπουργείου Λογοτεχνίας και Τέχνης της People’s Daily. Μετά το 1953 ήταν επίσης υπεύθυνος των εργασιών της Εθνικής Ένωσης Καλών Τεχνών, ενώ το 1979 εκλέχθηκε αντιπρόεδρος της Ένωσης Κινέζων Καλλιτεχνών, επιβλέποντας τις καθημερινές εργασίες και ασχολούμενος με τη δράση των οργανισμών καλών τεχνών και παρόμοιες δραστηριότητες για μεγάλο χρονικό διάστημα.  
Από τα σύγχρονα κόμικς παρουσιάζονται αντιπροσωπευτικά έργα καλλιτεχνών, όπως ο Cai Zhizhong, που γεννήθηκε στην Changhua της Taiwan το 1948 και είναι ένας από τους πιο διάσημους σκιτσογράφους. Ήδη από τα 15 του χρόνια αναδείχθηκε σε επαγγελματία σκιτσογράφο. Έγινε μέλος του Εκδοτικού Οίκου Guangqi στα τέλη του 1971 ως σχεδιαστής τέχνης και μέσα από την προσωπική του προσπάθεια έμαθε να ζωγραφίζει καρτούν. Το 1976 ιδρύθηκε η εταιρία Longkaitong Cartoon. Ο Cai Zhizhong έχει γυρίσει μεγάλες ταινίες κινούμενων σχεδίων όπως η «Lao Fu Zi» (ο ηλικιωμένος κύριος) και η «Αυλή Oolong». Ξεκίνησε να δημιουργεί τέσσερα κινούμενα σχέδια το 1983. Πάνω από 100 έργα, όπως το «Zhuangzi Shuo» (Zhuangzi διάλογοι), «Lao Zi Shuo» (Laozi διάλογοι), «Liezi Shuo» (Liezi διάλογοι), «Da drunk Xia» (ο ειδικός στο μεθύσι) και ο «Ανιχνευτής Καραφλών» έχουν δημοσιευτεί σε πάνω από 30 χώρες και περιοχές σε ποικίλες γλώσσες, με τις πωλήσεις να ξεπερνούν τα 30 εκατομμύρια αντίγραφα.   
Ο Zheng Xinyao γεννήθηκε στη Σαγκάη το 1958. Τώρα διατελεί ως πρόεδρος της Ένωσης Κινέζων καλλιτεχνών, υποδιευθυντής της Επιτροπής της Τέχνης των Κόμικς της Ένωσης Κινέζων Καλλιτεχνών, πρόεδρος της Ένωσης Καλλιτεχνών της Σαγκάης, αντιπρόεδρος της Δημοτικής Ομοσπονδίας Τεχνών της Σαγκάης και εκτελεστικός αναπληρωτής επιμελητής του Comic World of Xinmin Evening News και διευθυντής του Τμήματος Τέχνης του Xinmin Evening News. Τα κόμικς του έχουν κερδίσει βραβεία σε διεθνείς διαγωνισμούς κινούμενων σχεδίων στο Βέλγιο, την Ιταλία και την Ιαπωνία. 
   Το αντιπροσωπευτικό του έργο «Ευφυές Γρήγορο Φαγητό» που αποτελεί μια σειρά κινούμενων σχεδίων έχει κερδίσει το βραβείο αριστείας της 8ης Εθνικής Έκθεσης Τέχνης και το 3ο βραβείο Εξαιρετικής Επίδοσης της Λογοτεχνίας και Τέχνης της Σαγκάης. 
   Είχε διοριστεί από την Ένωση Καλλιτεχνών της Κίνας ως ένας από τους κριτές της 9ης έως της 13ης Εθνικής Έκθεσης Τέχνης. Το 1998 βραβεύθηκε ως ο πρώτος λόγιος καλλιτέχνης στη Σαγκάη ενώ το 2009 κέρδισε το 9ο Βραβείο Changjiang Taofen της Σαγκάης.
 
Ο Liu Shuyong από την Linqu της Επαρχίας Shandong αποφοίτησε από το Τμήμα Κινεζικής Γλώσσας και Λογοτεχνίας του Πανεπιστημίου Nankai το 1983 με πτυχίο επιπέδου Bachelor of Arts. Τώρα είναι πρόεδρος και καθηγητής του Τμήματος Τέχνης και Σχεδιασμού στο Κολέγιο Πολιτισμού και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης του Κεντρικού Πανεπιστημίου Οικονομικών. Στα μέσα του 1980 άρχισε να αφιερώνεται στη συγκριτική μελέτη της οπτικής γλώσσας και της αφηγηματικής τεχνικής, καλύπτοντας μια μεγάλη ποικιλία τομέων όπως η λογοτεχνία, η ζωγραφική, ο κινηματογράφος, η καλλιγραφία και άλλα. 
   Από τα μέσα του 1990, έστρεψε την προσοχή του στα προβλήματα της ανάπτυξης και της διάδοσης της σύγχρονης κινεζικής φωτογραφίας. Επί του παρόντος, ασχολείται κυρίως με τη μελέτη της μορφολογίας της οπτικής γλώσσας, την επικοινωνιακή έρευνα και την εξειδικευμένη πρακτική της εικόνας στα μέσα μαζικής ενημέρωσης. Το 2007 επέστρεψε στη ζωγραφική και δημοσίευσε τα: «Έκθεση της Παλιάς Κίνας», «Ιστορία της Κίνας στον 20ο αιώνα», «Παρατηρώντας τον κόσμο για 100 χρόνια», «Κινεζική Ιστορία», «Μουσείο Εγγράφων Τέχνης της Νέας Κίνας», «Σειρά κριτικών για τη Σύγχρονη Κινεζική Φωτογραφία», «Τα Λουλούδια Ανθίζουν», «Στο Ποτάμι και στη Λίμνη», «Πίσω από τα Έργα».
 
Ο Jin Cheng, σκιτσογράφος, Πρόεδρος της Ένωσης Καλλιτεχνών της Κίνας και Αναπληρωτής Πρόεδρος της Επιτροπής Κινούμενων Σχεδίων/Κόμικς της Ένωσης Καλλιτεχνών της Κίνας, δημοσίευσε «το Κορίτσι του Ming» το 1983 σε κόμικς, πραγματοποίησε την πρώτη του προσωπική έκθεση φωτογραφίας το 2018 και παρουσίασε τη σειρά καρτούν με τίτλο «Η Κυρία του Jin» το 2019.  
 
Ο Lin Dihuan, γεννημένος στην Zhanjiang της επαρχίας Guangdong το 1975, είναι δάσκαλος, συγγραφέας, καλλιγράφος και φωτογράφος ντοκιμαντέρ του Πανεπιστημίου Sun Yat-sen. Τα καρτούν του επιλέχθηκαν ως το θέμα της έκθεσης στις εθνικές εξετάσεις εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση το 2019. 
   Ο παραδοσιακός κινεζικός πίνακας «οι είκοσι τέσσερις ηλιακές περίοδοι» αποτέλεσε το υλικό για το πρόγραμμα της αίτησης για την Παγκόσμια Πολιτιστική Κληρονομία, ενώ η δουλειά του επιλέχθηκε ως το υπόβαθρο και το καρτούν για το τηλεοπτικό πρόγραμμα «Συνέδριο Κινεζικής Ποίησης». Τα έργα του είναι πολύ διάσημα και έχουν αναδημοσιευτεί πολλές φορές από το Πρακτορείο Ειδήσεων Xinhua, το «Δίκτυο των Ανθρώπων» και άλλα μέσα μαζικής ενημέρωσης. 
   Επίσης, έχει προσκληθεί να πραγματοποιήσει μια έκθεση ζωγραφικής και να παραδώσει διάλεξη με θέμα «Μελάνι και Νερό και 24 Ηλιακές Περίοδοι στην Κίνα» στην έδρα των Ηνωμένων Εθνών. Τα έργα του έχουν παρουσιαστεί πολλές φορές σε σημαντικές εκθέσεις τόσο στην Κίνα όσο και στο εξωτερικό.    
 
Ο Gao Youjun, γνωστός ως Tangο, ζει στη Σαγκάη και είναι ένας ενεργός σκιτσογράφος στο διαδίκτυο. Έχει προσελκύσει μεγάλη προσοχή για τον απλό του τρόπο στη ζωγραφική και το μοναδικό χιούμορ του, έχοντας εκατομμύρια θαυμαστές στο Sina Weibo. Ο Tango αξιοποιεί την πλούσια φαντασία του και την χιουμοριστική έκφραση των κινούμενων σχεδίων για να απεικονίσει την καθημερινή ζωή των κατοίκων των πόλεων.