Είστε εδώ: ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ > ΝΕΑ > 查看详情

H Κίνα συναντά το Ιορδανάκειον Σύγχρονα Εκπαιδευτήρια

  • πηγή:China Greece Times
  • ημερομηνία έκδοσης:2019-02-09 19:00:36
  • Προβολές:
  • 1188


Ένα πλήθος δράσεων και πολιτιστικών ανταλλαγών πραγματοποιήθηκαν στα τέλη Ιανουαρίου 2019 μεταξύ Κίνας και Ελλάδας στο πλαίσιο των εορτασμών για την υποδοχή του νέου σεληνιακού έτους. 


 
   Τα τελευταία χρόνια, η Κίνα καταβάλει όλο και μεγαλύτερες προσπάθειες για το άνοιγμα και την ανάπτυξή της και επιδιώκει όλο και περισσότερες επαφές με χώρες του εξωτερικού. Η Ελλάδα αποτελεί μια πολύ ενδιαφέρουσα χώρα για την Κίνα και γι΄ αυτό πραγματοποιούνται κάθε χρόνο πολυάριθμες ανταλλαγές μεταξύ των δύο χωρών. Φέτος, ο ερχομός του έτους του Χοίρου αποτέλεσε μια σπουδαία ευκαιρία για την επικοινωνία των δύο χωρών και ιδιαίτερα για την επαφή κινεζικών και ελληνικών σχολείων. 
Στο πλαίσιο αυτό, μαθητές και καθηγητές από πέντε διαφορετικά σχολεία της περιοχής Hangzhou της Κίνας επισκέφθηκαν την Ελλάδα και πραγματοποίησαν πολιτιστικές επαφές με ελληνικά σχολεία. 


 
Μια από τις πιο επιτυχημένες επαφές μεταξύ των Κινέζων και των Ελλήνων μαθητών αποτέλεσε η εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στις εγκαταστάσεις του ιδιωτικού σχολείου Ιορδανάκειον Σύγχρονα Εκπαιδευτήρια με έδρα τη Γλυφάδα. Εκεί, στις 31 Ιανουαρίου 2019, η αντιπροσωπεία των Κινέζων μαθητών είχε την ευκαιρία να δώσει στους Έλληνες μαθητές μια γεύση από την παράδοση και τον πολιτισμό της μακρινής Κίνας μέσα από πολλές διαφορετικές δραστηριότητες.  
Η επίδειξη προετοιμασίας του κινεζικού τσαγιού με την παραδοσιακή τελετουργία του, η παρασκευή του πρωτοχρονιάτικου εδέσματος dumpling και η τέχνη της χαρτοκοπτικής και της καλλιγραφίας ήταν μερικές από τις δραστηριότητες που διεξήχθησαν μεταξύ των μαθητών των δύο χωρών. Στη συνέχεια, στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου, οι Κινέζοι μαθητές είχαν την χαρά να παίξουν παραδοσιακές κινεζικές μελωδίες με μουσικά όργανα από την κινεζική παράδοση, να τραγουδήσουν όπερα Kunqu, να παρουσιάσουν την δημιουργία των noodles και να αλληλεπιδράσουν με τους Έλληνες μαθητές. 
Οι μαθητές του ελληνικού σχολείου είχαν επίσης ετοιμάσει μια σειρά παραστάσεων για να καλωσορίσουν τα κινεζικά σχολεία και να παρουσιάσουν ένα μέρος του ελληνικού πολιτισμού. Ντυμένοι με παραδοσιακές στολές χόρεψαν μια σειρά τραγουδιών και παρουσίασαν διαλόγους μιλώντας πάντα σε άπταιστα κινεζικά, κάνοντας τα μέλη της κινεζικής αντιπροσωπείας να εντυπωσιαστούν από την εξαιρετική προσπάθεια που πραγματοποιείται από το σχολείο για την διδασκαλία και εκμάθηση της κινεζικής γλώσσας από τους μαθητές.


 
Όπως ανέφερε ο σχολάρχης του Ιορδανάκειον Σύγχρονα Εκπαιδευτήρια, κος Δημήτριος Ιορδανάκης, στο λόγο που απηύθυνε για να καλωσορίσει την κινεζική αποστολή στο σχολείο του: «Πριν από οχτώ χρόνια θελήσαμε να εντάξουμε τη διδασκαλία της κινεζικής γλώσσας στο ωρολόγιο πρόγραμμα των Εκπαιδευτηρίων μας, αλλά και την πολύπλευρη επαφή και γνωριμία με τον κινεζικό πολιτισμό και κουλτούρα σε όλες τις μορφές. Οι λόγοι που μας οδήγησαν να επιλέξουμε την κινεζική γλώσσα είναι επειδή πιστεύουμε πως η αλματώδης ανάπτυξη που παρουσιάζει η Κίνα και η επέκταση που επιχειρείται στην ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου – ως εκ τούτου και στην πατρίδα μας – σε ό,τι αφορά στη διακίνηση προϊόντων αλλά και στην παροχή υπηρεσιών, θα διευκολυνθεί και θα υπηρετηθεί αρτιότερα μέσα από την εκπαίδευση, τη μάθηση και τη διάδοση της κινεζικής ιστορίας, του πολιτισμού και της κουλτούρας, που διασφαλίζει η διδασκαλία της κινεζικής γλώσσας. 


 
Ο αριθμός των μαθητών μας που φοιτά στα Τμήματα εκμάθησης της Κινεζικής γλώσσας που λειτουργούν στα Εκπαιδευτήριά μας ανέρχεται στους 120. Είναι μαθητές του Νηπιαγωγείου μας που ξεκινούν από την ηλικία των 5 ετών μέχρι και απόφοιτοί μας, μαθητές πλέον της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. 
Τα οφέλη από την εκμάθηση της κινεζικής γλώσσας και τη γνωριμία με τον Κινεζικό πολιτισμό είναι πολλαπλά. Το σημαντικότερο, πιστεύω, είναι ότι θα μάθουν οι μελλοντικοί πολίτες του τόπου μας να σέβονται και να αποδέχονται το διαφορετικό, θεμελιώνοντας και προάγοντας οποιασδήποτε μορφής σχέση, κατανοώντας ότι το μόνο που, πραγματικά, μας χωρίζει με την Κίνα είναι η μεγάλη χιλιομετρική απόσταση μεταξύ των δύο χωρών». 


 
Σε αυτή τη βάση και επιδιώκοντας την παροχή όλο και περισσότερων εφοδίων στους μαθητές του σχολείου του, ο κος Ιορδανάκης εξέφρασε επίσης την επιθυμία του για την πραγματοποίηση ακόμα περισσότερων πρωτοβουλιών ενώ τόνισε ότι «για την εδραίωση αυτής της νοοτροπίας προσανατολίζομαι στην Αδελφοποίηση με Σχολεία της Κίνας, στη δημιουργία επαφής μεταξύ Ελλήνων και Κινέζων μαθητών και ανταλλαγή εμπειριών μέσω επιστολών, φωτογραφιών και ζωγραφιών αλλά και τη φιλοξενία σε προγραμματισμένες διακοπές στην Ελλάδα, με την αρωγή και των κατάλληλων κινεζικών φορέων». 
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει δε το μεγάλο όραμα του κου Ιορδανάκη για «την ίδρυση ενός Ελληνο – Κινεζικού Εκπαιδευτηρίου, στις υπάρχουσες εγκαταστάσεις, από κοινού με κρατικούς ή ιδιωτικούς φορείς έχοντας παράλληλα τη στήριξη, τα εχέγγυα ή και την καθοδήγηση του επίσημου κράτους της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας. Να δημιουργηθεί σταδιακά και σε βάθος χρόνου ο χώρος που θα στεγάζεται και θα εδρεύει ο Κινεζικός πολιτισμός, προσβάσιμος σε Έλληνες και Κινέζους πολίτες αυτής της πόλης». 


 
Τέτοιου είδους ανταλλαγές και επαφές μεταξύ των κινεζικών και των ελληνικών σχολείων αποτελούν μοναδική ευκαιρία για τη γνωριμία των δύο λαών και την πραγματοποίηση σημαντικών πρωτοβουλιών, ενώ είναι μεγάλη τιμή «για εμένα προσωπικά και τα Σχολεία μου που επιλέξατε τα Εκπαιδευτήριά μου για να παρουσιάσετε ένα μικρό δείγμα της τεράστιας πολιτιστικής κινεζικής κληρονομιάς και να γιορτάσετε μαζί μας τον ερχομό της Κινεζικής Πρωτοχρονιάς. 
Η τιμή αποκτά μεγαλύτερη αξία, αν αναλογιστώ ότι προέρχεστε από μία ιστορική Επαρχία της Κίνας – πρότυπο πολιτικής, οικονομικής και εκπαιδευτικής άνθησης. Με θαυμασμό διάβαζα για τους τιμητικούς τίτλους και τα στατιστικά για τις επιτυχίες των μαθητών των Σχολείων σας, αλλά και τις επισκέψεις σας σε άλλες χώρες, στα πλαίσια πολιτιστικών ανταλλαγών με αυτές», υπογράμμισε ο κος Ιορδανάκης. 
Αξίζει να σημειωθεί ότι οι δραστηριότητες που έλαβαν χώρα στις εγκαταστάσεις του σχολείου της Γλυφάδας αποτέλεσαν μια εξαιρετική ευκαιρία για τις πολιτιστικές επαφές των δύο χωρών, καθώς τα μέλη της κινεζικής αποστολής έφυγαν με τις καλύτερες εντυπώσεις και έχοντας αποκομίσει μοναδικές εμπειρίες. Γεμάτοι με αναμνηστικά δώρα που τους προσέφερε το ελληνικό σχολείο και έχοντας γευτεί πεντανόστιμες λιχουδιές για τις οποίες φρόντισαν με μεγάλη προσοχή οι υπεύθυνοι του Ιορδανάκειου, επέστρεψαν στην Κίνα με ακόμα μεγαλύτερη επιθυμία για πραγματοποίηση περαιτέρω δράσεων με ελληνικά σχολεία και έτοιμοι να μοιραστούν τις εικόνες τους με τους Κινέζους συμμαθητές τους. Τέτοιου είδους σχέσεις, που αναπτύσσονται και εδραιώνονται με την αμοιβαία προσπάθεια της Κίνας και της Ελλάδας, είναι βέβαιο ότι μόνο θετικά αποτελέσματα μπορoύν να έχουν.