Είστε εδώ: ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ  > ΝΕΑ  > 查看详情

Νέες επενδύσεις σχεδιάζει η COSCO για το λιμάνι του Πειραιά

  • πηγή:China Greece Times
  • ημερομηνία έκδοσης:2017-11-11 22:48:02
  • Προβολές:
  • 443
Η  COSCO σκοπεύει να καταστήσει το εμπορικό λιμάνι του Πειραιά ΠΡΩΤΟ στη Μεσόγειο μέχρι το 2020. Σήμερα είναι το 6ο μεγαλύτερο στην Ευρώπη με τα λιμάνια του Ρότερνταμ, της Αμβέρσα, του Αμβούργου, της Αλχεθίρας και της Βαλένθια να βρίσκονται στις πρώτες 5 θέσεις. Παράλληλα, είναι το 3ο μεγαλύτερο στο μεσογειακό χώρο, μετά τα ισπανικά λιμάνια της Αλχεθίρας και Βαλένθια, από τα οποία διακινούνται, αντίστοιχα, 4,76 και  4,72 εκατ. εμπορευματοκιβώτια και βρίσκονται στην 28η και 29η θέση παγκοσμίως.


 
Το 2016 διακινήθηκαν από τον ΟΛΠ 3,67 εκατ. εμπορευματοκιβώτια με πρόβλεψη το 2017 να φτάσουν τα 4 εκατ. μόνο από τις προβλήτες 11 και 111, καθώς η προβλήτα 1 δεν τρέχει με τους ίδιους ανταγωνιστικούς ρυθμούς. Σύμφωνα με στοιχεία της Lloyd’s List, το λιμάνι του Πειραιά αναβαθμίστηκε στην παγκόσμια κατάταξη καταλαμβάνοντας την 38η θέση το 2016 από την 44η, που κατείχε το 2015. Σε αυτό συνέβαλε και το γεγονός ότι η COSCO προχώρησε στην επίτευξη συμφωνίας για τη διακίνηση φορτίων τόσο με την “The Alliance”, -τη νεοσυσταθείσα σύμπραξη των ναυτιλιακών εταιριών των τακτικών γραμμών NYK Line, 4 ΟL, K. Line, Hapag Lloyd, Yang Ming Line και United Arab Shipping Company-, όσο και με την  ''Ocean Alliance''- στην οποία συμμετέχουν οι China Cosco Shipping, Evergreen Line, CMACGH και ΟΟCL. 
Οι συνεχείς ανακατατάξεις στις εμπόλεμες και μη περιοχές της Ανατολικής Μεσογείου και η σημαντική γεωπολιτική θέση του Πειραιά ως σταυροδρόμι 3 Ηπείρων - της Ευρώπης, της Ασίας και της Αφρικής - συνηγορούν στα μεγαλόπνοα σχέδια της COSCO και για παράλληλες επενδύσεις, πέρα των 450 εκατ., που αναλογούν στις συμβατικές υποχρεώσεις της. Σύμφωνα με εκτιμήσεις από τη γερμανική ΄΄Suddeutsche Zeitung΄΄ υπολογίζεται ότι ΄΄Η Κίνα επενδύει 1 δις. ευρώ στην Ελλάδα και επεκτείνεται διαρκώς. Η Ευρωπαϊκή Ένωση βλέπει στην Ελλάδα τον κίνδυνο, η Κίνα βλέπει την ευκαιρία’’. 
Ειδικότερα η COSCO σε συνεργασία ''με έμπειρα στελέχη της ελληνικής λιμενικής βιομηχανίας - τα οποία συμμετέχουν στο Δ.Σ του ΟΛΘ, - σημειώνεται σε σχετικό άρθρο του Μηνά Τσαμόπουλου στην εφημερίδα «Πρώτο Θέμα» - θα προβεί σε σειρά στοχευμένων επενδύσεων, που θα φέρουν την Ελλάδα στο πολιτικοοικονομικό επίκεντρο του κόσμου΄΄. 


 
Η ανάπτυξη της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης και η προσέλκυση πλοιοκτητών, αποτελεί πρωταρχική επιδίωξη του ΟΛΘ - COSCO. Σήμερα διαθέτει σε λειτουργία 4 δεξαμενές με πλήρη εξοπλισμό γερανών, τις οποίες νοικιάζει σε υπεργολάβους (τις πλωτές δεξαμενές Περάματος ''Πειραιάς 1'' και ''Πειραιάς 2'', τις μόνιμες δεξαμενές, ''τη μεγάλη και τη μικρή'' της ακτής Βασιλειάδη). Σκοπός τους, όμως, είναι να παρέχουν οι ίδιοι τις ναυπηγοεπισκευαστικές υπηρεσίες τους στους πλοιοκτήτες, μετά και από τον κατάπλου της νέας μεγάλης πλωτής δεξαμενής τον Φεβρουάριο του 2018. 
Σε κάθε περίπτωση Έλληνες και Ξένοι πλοιοκτήτες διατίθενται θετικά στη μεταφορά των πλοίων τους στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη, εφ’ όσον υπάρχει ''εργασιακή ειρήνη''. Ένας καθοριστικός παράγοντας και για την ολοκλήρωση των επενδύσεων, όπως χαρακτηριστικά είχε τονίσει και ο Κάπτεν Φου. 
Ο εκσυγχρονισμός του Σιδηροδρομικού Δικτύου θα συμβάλει στην ανάπτυξη του ΟΛΘ, ο οποίος σε σχετική αναφορά του τόνιζε: «… υπάρχει μεγάλο περιθώριο αξιοποίησης της σύνδεσης με το εθνικό και κατ’ επέκταση το ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό δίκτυο. Ήδη στα Βαλκάνια υλοποιείται πρόγραμμα εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού διαδρόμου με την επωνυμία ‘’Hungary- Serbia, High-Speed Railway’’ στο οποίο και αναμένεται με τη συνδρομή της Κίνας (Export- Import Bank, China Railway and Construction Corporation) να λάβουν χώρα επενδύσεις της τάξης των 2,5 δις δολαρίων. Ο εκσυγχρονισμός του σιδηροδρομικού δικτύου (ελληνικού και βαλκανικού) θα ενισχύσει περαιτέρω την ανταγωνιστικότητα του λιμένα ως κόμβου συνδυασμένων μεταφορών και θα διευρύνει σημαντικά την ενδοχώρα του Πειραιά, παρέχοντάς του πρόσβαση στις νέες αγορές (Βαλκάνια, Κεντρική Ευρώπη)’’. 



Στα συνολικά 5 δρομολόγια την εβδομάδα – κάθε μέρα – που εξυπηρετούν τις ανάγκες του Πειραιά, θα μπορούσαν να προστεθούν 2 ακόμα εμπορικά δρομολόγια την ημέρα για τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων προς την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη. 
H μετατροπή του Πειραιά και σε κεντρική πύλη εισόδου των εισαγόμενων Ι.Χ αυτοκινήτων σχεδιάζεται από την COSCO, καθώς η διακίνησή τους βαίνει συνεχώς αυξανόμενη (2015: 341.386, 2016: 361912) παρά την κρίση στην ελληνική οικονομία. Προβλέπεται τόσο η υπογειοποίηση του carterminal και η σύνδεσή του με τον ΟΟΔΥ, όσο και η κατασκευή δύο πενταόροφων κέντρων στάθμευσης. Ενδεικτικά κύκλοι του ΟΛΘ αναφέρουν: ΄΄Αν και η Ελλάδα δεν αποτελεί χώρα παραγωγής αυτοκινήτων σε σχέση με ανταγωνιστικά λιμάνια της Μεσογείου και παρά την αρνητική συγκυρία και τον ολοένα εκτεινόμενο λιμενικό ανταγωνισμό μέσω της δημιουργίας νέων τερματικών στην ευρύτερη περιοχή, οι σταθμοί της ΟΛΠ.ΑΕ. παραμένουν μεταξύ των τερματικών με τη μεγαλύτερη διακίνηση στην Ανατολική Μεσόγειο.΄΄
Η ανάδειξη του Πειραιά σε homeport για τις κρουαζιέρες είναι στα σχέδια της Cosco, ώστε να ξεκινούν και να καταλήγουν στο λιμάνι του. Με την κατασκευή κατάλληλων υποδομών, ώστε να είναι δυνατή η εξυπηρέτηση κρουαζιερόπλοιων μεταφορικής ικανότητας άνω των 4.000 επιβατών, θα είναι σε θέση να φιλοξενήσει τους κολοσσούς του κλάδου – Carnival, Royal Caribbean, Celebrity και Celestyal του ομίλου Louis, η οποία είναι κι η μοναδική που ξεκινά και καταλήγει στον Πειραιά κάτω από τις παρούσες συνθήκες. 


 
Με γνώμονα ότι το 50% των παραγγελιών για κρουαζιερόπλοια είναι μεγάλης μεταφορικής ικανότητας απαιτείται άμεσα η προετοιμασία του Πειραιά. Έτσι, η COSCO σχεδιάζει: 
- Να κατασκευάσει τέσσερις νέες θέσεις, στη νότια πλευρά του λιμανιού, μήκους 400 μ. η καθεμία, ώστε να καλύπτει τις ανάγκες των κρουαζιερόπλοιων νέας γενιάς. 
-Να αναβαθμίσει τις παρεχόμενες υπηρεσίες, τόσο ως προς τους επιβάτες της κρουαζιέρας (ακόμα και με ξενοδοχεία, εμπορικά κέντρα, εστιατόρια κ.α. ως ΄΄εσωτερικές υποδομές΄΄), όσο και προς τις εταιρίες διαχείρισης των κρουαζιερόπλοιων (διακίνηση ανταλλακτικών χωρίς φόρους στην ελεύθερη ζώνη της COSCO, διασφάλιση θέσης ελλιμενισμού (birth allocation) σε βάθος δύο χρόνων, δυνατότητα για δεξαμενισμό των κρουαζιερόπλοιων στις εγκαταστάσεις του ΟΛΘ, συνεργασία με το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος», κ.α.)
-Τη δημιουργία προϋποθέσεων συνεργασίας της COSCO με την Attica Group για τη βελτίωση της λειτουργείας του επιβατικού λιμανιού. 
-Την προώθηση του Real Estate στους χώρους του OΛΠ με την κατασκευή ενός ξενοδοχείου, ενός mall και χώρων στάθμευσης ώστε να δράσουν υποστηρικτικά στην κρουαζιέρα.